2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI ÇOCUK KULÜBÜ DERSLERİ

2023-2024 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI ÇOCUK KULÜBÜ DERSLERİ

05.05.2023 359

BURSA ANAOKULU ÇOCUK KULÜBÜ ÇALIŞMALARIMIZ

         Milli Eğitim Bakanlığı Çocuk Kulüpleri yönergesine göre öncelikle çalışan anne babalarımızın çocuk bakım ve eğitim ihtiyaçlarını karşılamak için Okulumuzda 08:00-13:00 saatleri arasında Kulüp çalışmaları yapılmaktadır. Bu çalışmalar kulüp yönetim kurulu tarafından organize edilmekte, yaş gruplarına göre ayrılmış 2 grup şeklinde Eğitim Fakültesi mezunu alanında uzman çocuk kulübü öğretmenlerimiz tarafından uygulanmaktadır.

      Çocuklarımız kulüp aktiviteleri olarak haftalık programlanmış 6 etkinlik saatinde Spor ve Jimnastik, Drama, Akıl ve Zeka oyunları, Satranç, Robotik Kodlama, İngilizce, Müzik-Orf etkinliklerine katılmaktadır. Ayrıca çocuklarımıza diyetisyen eşliğinde günlük kalorileri hesaplanarak sabah kahvaltısı ve öğle yemeği verilmektedir.

               İlgili yönergeye göre her eğitim öğretim yılı için belirlenen saat ücreti ile toplam iş günleri çarpılarak bulunan aidat miktarı her ayın 1'i ile 15'i arasında peşin olarak

Halk Bankası Gazcılar Şubesi Şube Kodu:0295

Hesap Adı: Bursa Anaokulu Çocuk Kulübü

Hesap Numarası: 16000226 (Iban No:TR06 0001 2009 2950 0016 0002 26) nolu hesabımıza (çocuğun adı soyadı ve aidatın dönemi belirtilecek) yatırılarak ödemeler gerçekleştirilmektedir.   

          Yapılan çalışmalarımız, okul öncesi dönemde çocuklara kazandıkları ve çalışmalarımızdan derlediğimiz fotoğraflar bilgi edinmeniz için sizlerle paylaşılmıştır.

 

JİMNASTİK

   Sporun çocuk gelişimine desteği çok büyüktür. Çocukların fiziksel ve sosyal anlamda olumlu gelişebilmeleri için spor yapmaları gerekir. Çocukların gelişiminin en kapsamlı ve hızlı olduğu dönemlerden biri 3-7 yaş arasıdır. Bu dönemde alınan eğitim ve kazanılacak alışkanlıklar kişilik gelişimine katkıda bulunur. Çocuklar fiziksel aktiviteler sırasında bedenlerini tanımayı, koordineli bir şekilde kullanmayı, yeteneklerinin farkına varmayı öğrenirler. Aynı zamanda bu becerilere sahip olmakla kazandıkları özgüven ile çevreyle olan ilişkileri güçlenir. Okul öncesi dönem, jimnastik sporuna başlangıç için ideal yaşlardan biridir. Bu dönemde çocuklar kas-kemik yapılarının güçlenmesi, kuvvetlenmesi, sinir-kas koordinasyonu ve sürat konusunda faydaları olan cimnastik sporu çocuğun gelişimi açısından oldukça önemlidir.

    Jimnastik sporu, herhangi bir spor dalına yönelmeden önce yapılabilecek temel bir spor dalıdır ve altyapı görevi görür.

Kas kemik yapısının kuvvetlenmesi,

·        Sinir-kas koordinasyonunun  mükemmel seviyeye ulaşabilmesi,

·        Bedenlerini daha bilinçli bir şekilde kullanabilme

·        Esneklik kazanabilme,

·        Daha sosyal ve dışa dönük bireyler yetişmesi,

·        Hiperaktif çocuklarda daha sakin davranış durumu ortaya çıkması,

·        Duruş bozuklarının düzeltilebilmesi,

·        Denge sorunu yaşayan çocuklarda olumlu yönde ilerleme,

·        Çocukların, yaşıtlarına oranla daha girişken ve aktif olması,

·        Sporun genel olarak kattığı sorumluluk bilinci,

·        Vücutlarını daha etkin ve dengeli kullanmasını sağlar.

Kısacası; spor sayesinde denge, çabukluk, sinir-kas koordinasyonu, beden kontrolü, esneklik ve kuvvet gibi birçok yetenek ve özellik kazanılmış ve geliştirilmiş olur.

04-05-202304-05-2023

 

 AKIL VE ZEKÂ OYUNU

        Eğlenerek ya da oyun oynayarak öğrenme yöntemi çocukların zeka gelişiminde oldukça önemlidir. Bu doğrultuda akıl ve zeka oyunları çocukların zihinsel gelişimi ve farklı şeyler öğrenmesini sağlayan etkenler arasındadır. Zeka oyunları çocuklarda var olan kişisel yetenekleri ortaya çıkarmanın yanı sıra bu yeteneklerin daha da gelişmesine imkan tanır. Zeka oyunları çocukların sürekli olarak düşünmesine ve bir sonraki adım da nasıl bir yöntem uygulanması gerektiğine dair sorgulama yapmasını öğretir. Böylece çocuklar oyun oynayarak öğrendikleri bu yöntem sayesinde günlük hayatta da karşılarına çıkan sorunlar ya da farklı seçenekler arasında hızlı karar verme yetisi kazanmış olurlar.

                             FOTOĞRAF

04-05-202305-05-202305-05-202305-05-2023

 

 

SATRANÇ

           Okul öncesinde satranç oynayan çocuk etkin bir düşünme pratiği içinde olur. Oyun boyunca hamleleri düşünür, kurgular ve ne yapması gerektiğini hesaplar.

           Satranç oynamak çocuklarda ;

  .   Hayal kurma gücünü geliştirir.

·         Dikkati geliştirir.

·         Öngörüyü geliştirir.

·         Kapsamlı düşünmeyi öğretir ve buluş yeteneğini gelitirir.

·         Sabırlı olmayı, ölçülülüğü ve soğukkanlı olmayı öğretir.

·         Özgüven kazandırır.

·         Kurallara ve rakibe saygılı olmayı öğretir.

FOTOĞRAF

 

04-05-202304-05-2023

 

 

 

 

YABANCI DİL (İNGİLİZCE)

İnsan beyni gelişiminin büyük bölümü 6 yaşına kadar tamamlanır. Bu nedenle ikinci bir dil öğrenmek çocuğun beynindeki duygusal bölge ve zekâya giden yolları geliştirir. Dil ediniminin en yaygın, en aktif olduğu süreç erken yaşlardır eğitime ne kadar erken başlanırsa o kadar kolay ve akıcı öğrenilir.

     Dünyanın pek çok yerinde konuşulan dilin İngilizce olması ebeveynlerin çocukları için İngilizce öğrenme isteğini arttırmıştır. Küçük yaşlarda ikinci bir dil öğrenmeye başlayan çocuklar hayatlarının ilerleyen dönemlerinde üçüncü ve dördüncü dili daha kolay öğrenirler.

     Okulumuzda İngilizce eğitimi çocukların kendine özgü gelişim ve öğrenme özellikleri göz önüne alınıp dil öğretim metotları esas alınarak sürdürülmektedir. Görsel, işitsel öğrenmeye dayanan oyun ve aktivitelerle resimli kartlar, videolar, şarkılar İngilizce eğitim aracı olarak kullanılmaktadır.

 

 

FOTOĞRAF

04-05-202304-05-2023 

 

 

DRAMA

Oyunun çocuklarımız hayatında önemi oldukça büyüktür. Drama da onlar için tıpkı bir oyun gibidir. Çocuklarımız drama dersinde kendi yarattıkları hayal dünyalarında, gerçek dünyayı değerlendirir çeşitli rollere bürünür ve gerçek dünyadaki insanların farklı koşullarda nasıl davrandıklarını anlamaya çalışırlar.

Çocuklarımız drama dersi ile;

*Türkçeyi doğru telaffuz etme ve güzel konuşma becerisi edinir.

*Kendini tanıma ve ifade etme becerilerini geliştirir.

*Yaşamı çok yönlü algılamasına yardımcı olur.

*Hayal gücünün gelişimine yardımcı olur ve yaratıcılığı artar.

*Toplumda bireylerin farklı rolleri olduğunu anlamaya başlar.

*Sosyal ilişkilerinde başarılı olmaya başlarlar.

*Kendilerini özgün yollarla ifade ederler.

*Etkili öğrenmenin gerçekleşmesini kolaylaştırır.

 

FOTOĞRAF

 

05-05-202305-05-202305-05-202305-05-2023 

 

 

 

 

 

 

 ROBOTİK KODLAMA

 

Teknolojinin ilerlemesiyle hayatımıza pek çok yeni kavram girdi. Robotik Kodlama eğitimi de bu kavramlardan biri.

Robotik Kodlama eğitimiyle çocuklar;

·         Algoritma (Bir problemin tespitinden çözümüne kadar yapılması gerekeni adım adım tanımlamak.) oluşturmayı öğrenirler ve çevresindeki problemler için kendi çözümlerini üretebilen bireyler olarak yetişirler.

·         Akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanırlar.

·         Yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi öğrenirler.

·         Neden – sonuç ilişkisi kurmayı öğrenirler.

·         Deneme ve üretme kabiliyeti kazanırlar.

·         Arkadaşlarıyla uyum içinde çalışmanın önemini kavrarlar.

·         Bilgisayarı oyun, internet, sosyal medya dışında görmeyi öğrenirler.

                            FOTOĞRAF

 

 05-05-202305-05-202305-05-202305-05-2023

 MÜZİK ORF ÇALIŞMALARI

Eflatun,müziğin eğitimin en gerekli unsuru olarak görmüş vücuttan önce ruhun gelişmesini üstün tutmuş,müziği bir eğlence aracı değil güzellik ve iyilik için eğitim aracı olarak kabul etmiştir.

Çocukların müzik kulağının geliştirilmesinde, duyduğunu açıklayabilme ve ifade edebilme becerilerin geliştirilmesinde çok etkilidir. Çocukların keyif alarak, eğlenerek arkadaşlarıyla daha iyi etkileşim kurmalarını sağlar.

 

 

FOTOĞRAF

05-05-202305-05-202305-05-202305-05-202305-05-2023